« Kundene er nøye, og det skal de være. De betaler for en vare, og vi må levere som forventet, og gjerne litt til. Slik bygger vi tillit, fornøyde kunder er vår stolthet! »

Fornøyde kunder vår stolthet

Rengjøring av fire etasjer med trapp, vegger og en heissjakt med hundrevis av glassruter. Rene Rom AS tar utfordringer på strak arm.

Tekst og foto: Plussfire Media

– Jeg trives med en aktiv jobb. Kontorpult er ikke noe for meg, jeg vil være i aktivitet, forteller den spreke renholdspesialisten i Rene Rom AS, Halvor Myran.

Myran har nettopp gått hele fire etasjer med trappetrinn nærmest uten å øke pulsslaget. Med over 40-års erfaring i renholdsbransjen er Myran egentlig pensjonist, men han klarer ikke helt å slippe taket.

– Jeg trives så godt i bransjen. Det er mye spennende oppgaver og kontakt med fine mennesker som jeg har opparbeidet et godt forhold til gjennom mange år, slik som med denne kunden. Det er ikke vanskelig å gjøre et unntak, innrømmer Myran.

Vi er på en eksklusiv adresse på Oslos beste vestkant. I dag er det intet vanlig renholdsoppdrag som står på agendaen. I tillegg til fire etasjer med trapper, skal heisen vaskes, både inn- og utvendig – inkludert heissjakten.

Dette byr på nok av utfordringer for Myran, og resten av vasketeamet fra Rene Rom AS.

– Heissjakten består av hundrevis av glassvinduer, med messing- og ståldetaljer. Det er en vakker konstruksjon som krever en metodisk fremgang og et godt øye for detaljer. Men jeg liker en utfordring, her blir det ingen vanlig arbeidsdag, humrer Myran

Møysommelig rengjøring

– Dette er en slik jobb man kanskje ikke tenker så mye over, så lenge alt er rent. Men folk får det med seg når vi har rengjort. De ser forskjellen, forteller Halvor Myran, renholdspesialisten i Rene Rom AS.

Det er trangt og badstuevarmt i heissjakten. Myran står på taket av selve heisen som har fått funksjon som arbeidsplattform. Det krever en smidig kropp og grundig arbeidsmetode. Med fire etasjer under beina, må sikkerhetsprosedyrene følges til punkt og prikke. Rene Rom AS er et av få renholdsbyråer som tar på seg slike oppgaver.

– Dette krever ekstra innsats, og at man setter seg inn i flere ting enn kun å renholde. Mange renholdsbyråer setter heller slike oppgaver bort til andre, opplyser Myran.

For kunden er det ekstra tidkrevende å ha flere å forholde seg til, noe styremedlem og ansvarlig for renhold i boligsameiet Lars Christian Krog bekrefter.

– At vi bare har en kontaktperson anser vi boligsameiet som en kjempefordel. Da slipper vi flere ledd, noe som forenkler prosessen og man unngår misforståelser. Det gjør det enklere både for de som utfører arbeidet og oss som oppdragsgiver, forteller Krog.

I tillegg anser Krog det som en stor fordel at det er den samme renholder over tid, og ikke nye mennesker hver gang. På denne måten blir man kjent med hele bygget og hvor behovene er størst.

– Da blir det kontinuitet og lettere å følge opp, det er en kjempefordel for oss som kunde. Myran er fagmenn og stolt av hva han leverer. Han følger opp nøye, og går gjerne over jobben en ekstra gang om nødvendig. Gode kvalitetskontrollrutiner er viktig, for da har man eierskap til den leveransen man skal stå for, forklarer Krog.

Det er trangt om plassen og varmt i heissjakten. Selv om mange av overflatene ikke synes, rengjøres de likevel. Tilliten til kunden tas på alvor av Rene Rom AS

Detaljorientert
Myran har tatt frem telefonlykten for å inspisere de rengjorte glassrutene en etter en. Han har et godt øye for detaljer, og selv de minste flekkene slipper ikke gjennom nåløyet.

Jeg går over alt gjerne to eller tre ganger før jeg er fornøyd. Jobben skal godkjennes av kunden i etterkant. Jeg har heller ingen problem i å gå over igjen hvis kunden ikke er 100 prosent fornøyd.

Det er betryggende for kunden å vite at Rene Rom er enkle å ha med å gjøre, og retter opp ting uten diskusjon, påpeker Myran.

For noen kan dette høres ut som mye unødvendig og veldig omstendelig arbeid. Men det er nødvendig forsirer Myran, for kunden ser forskjellen, og merker det når renhold tas på alvor og håndteres på en ordentlig måte.

– På enkelte steder har vi oppdrag på å kun vaske trappeoppgang for eksempel. Da får vi høre at vi har gjort en dårlig jobb på områder som vi ikke har ansvar for. Så ja, det merkes fort der det ikke vaskes, advarer Myran.

– Kundene er nøye, og det skal de være. De betaler for en vare, og vi må levere som forventet, og gjerne litt til. Slik bygger vi tillit, fornøyde kunder er vår stolthet!

Fornøyd kunde
Selv om adressen er i øvre prisklasse, betyr ikke dette at boligsameiet stiller høyere krav enn andre steder, forklarer styremedlem Krog.

– Det er beboerne som setter kriteriene. Her er det engasjement til alle fellesareal, enten det er ute eller inne, om det er fasaden, hagestell eller i dette tilfelle renhold. Renhold er en viktig brikke i det hele. Hvis ett av elementene faller ut, blir ikke totalen slik vi ønsker den. Alle føler et eierskap til eiendommen, forklarer Krog.

Halvor Myran og Rene Rom AS har ansvar for og fulgt opp renhold på bygget i mange år. – Myran har satt det i system, og vi er veldig fornøyd med han og teamet hans, forteller kunden.

Rene Rom AS er ferdig med renholdsoppdraget, og resultatet taler for seg selv. Speilblanke glassoverflater glinser i sollyset fra glasstaket, overflatene er prikkfrie. Trappeoppgangen og heisen både ser og lukter som ny. Ikke overraskende at boligsameiet er kjempefornøyd, og godkjenner også denne gangen renholdsjobben  uten noe å anmerke. Flere av beboerne har passert Myran i trappeoppgang og rost han for innsatsen.

– Det er veldig lystbetont når jeg ser at folk blir glad for den jobben jeg gjør. Det setter jeg pris på, meddeler Myran.

Men om han har tenkt å nyte pensjonisttilværelse og hvile på sine laurbær etter dette oppdraget er lite sannsynlig.

– Jeg er absolutt et ja-menneske og er meget pliktoppfyllende. Jeg har et godt forhold til kunden – så det her er nok langt fra mitt siste oppdrag, avslutter Myran.

Har dere spørsmål om rengjøring av heis og heissjakt, eller andre rengjøringstjenester for borettslag og sameier?

Kontakt Halvor, eller bruk kontaktskjemaet!

Sagt om Halvor og Rene Rom

«At vi bare har en kontaktperson anser vi i boligsameiet som en kjempefordel. Da slipper vi flere ledd noe som forenkler prosessen, og man unngår misforståelser»

Abonnement på renhold

  • Få det gjort
  • Løpende oppfølging
  • Erfarne renholdere
  • Kostnadseffektivt
  • Vi holder utstyr